fp4Kontakt os:

Remember Me

Interviews og beretninger

PRESSEMEDDELELSE

PRESSEMEDDELELSE HÆDRINGSARRANGEMENT I KERTEMINDE KOMMUNE Det årlige hædringsarrangement hvor vi...

Invitation til hædringsarrangement

Invitation til Hædringsarrangement. Torsdag d. 26. september  kl. 17.00 Kerteminde...

Vi har en ny udstiller på Kulturhuset Fjorden.

Christine Bøsøre Spillemose er 49 år gammel, bosat i Ullerslev. Christine  er...

Seniormessen Onsdag d. 30. oktober 2019

fredag, 6. september 2019 09:27

fredag, 30. august 2019 10:33

Invitation til hædringsarrangement

fredag, 9. august 2019 10:11

Vi har en ny udstiller på Kulturhuset Fjorden.

fredag, 2. august 2019 09:24

Aktiv Ven

tirsdag, 9. april 2019 12:10

MÅNEDENS FORENING AUGUST
MUNKEBO GYMNASTIKFORENING.

munkebo gymnastikforening l

Munkebo gymnastikforening har eksisteret siden 1888, og har deres daglige gang i det dejlige Munkebo Idrætscenter.
Jeg møder bestyrelsesmedlemmerne Pernille Swain, Gitte Hansen, Heidi Ørdal og Dorthe Andersen til en snak om foreningen og dets virke. Det sidste medlem af bestyrelsen Ida Petersen var ferieramt, og kunne ikke være til stede. Bestyrelsen er en god blandet samling af nye kræfter, samt kræfter med mere end 25 års erfaring (Gitte Hansen). Formand Pernille Swain har været med i bestyrelsesarbejdet siden 2010.

mugf1

- Vi har godt 300 medlemmer fordelt på 12 hold, og mit umiddelbare gæt er at ca. 80 % af vore medlemmer kommer fra Munkebo,
starter formand Pernille Swain. Vi arbejder med et værdisæt
RUMMELIGHED-ANSVARLIGHED-TROVÆRDIGHED.
Disse værdier holder vi os selv løbende op på, og danner grundlaget for vor forening.

- I 2015 tog vi en beslutning om at deltage i DM i foreningsudvikling, som var et DGI-projekt.
Vi havde behov for at se lidt kritisk på os selv, og sætte gang i en udviklingsproces, og det må vi sige at det kom til at ske.
Det var et kæmpe arbejde, men set i bakspejlet var det det hele værd. Vi startede med at lave en målsætning.
Vi skulle lave et opgavekatalog for på den måde at få defineret alle vore opgaver, og prøve at få noget uddelegeret på flere hænder.
Vi skulle lave et årshjul for at sikre at vi ikke ”glemte” noget i løbet af året. Vi skulle lave en frivillig strategi for at rekruttere flere frivillige, og sidst men ikke mindst en designstrategi, hvor der skulle arbejdes med medlemmernes trivsel, og generel respekt om vor forening. Selve arbejdet med dette tog 1 år, og vi vandt ikke DM titlen, men hold op hvor fik vi meget ud af det.
Vi kom i mål med vore målsætninger, og i dag mødes vi en gang om året i bestyrelsen til et 2 dages seminar, hvor vi følger op på vore strategier.
Det vil kræve for meget at nævne det hele her, men jeg kan sige at vi har venteliste for vore frivillige til vore børnehold i dag,
og vi har uddelegeret 33 % af vore opgaver til folk udenfor bestyrelsen, og det er vi ganske godt tilfredse med, siger Pernille Swain.
Vi holder 2 årlige faste arrangementer- Juletræsfest 1 søndag i advent, og fastelavnsfest søndag i uge 7.

- Hvis vi skal kigge lidt ind i fremtiden, så afholder vi en Zumbaevent søndag d 7 oktober med Michael Olesen, som er kendt fra Vild med dans, og så vores hjertesuk. Vi ønsker os brændende en springgrav, og ja det er dyrt, men det er ikke forbudt at ønske, slutter Pernille Swain.

zumba                                          mungf2

Skulle der være nogen foreninger der har lyst til at høre mere om hvordan Munkebo Gymnastikforening har haft glæde af DM i foreningsudvikling,

stiller Pernille Swain sig gerne til rådighed. Pernille kan kontaktes via hjemmesiden munkebogf.dk

Jens Gantriis